dilluns, 31 de desembre del 2007

PLA DE "MILLORA" URBANA ?

PLA DE “MILLORA” URBANA

Dic “millora” perquè em sembla que molt té a veure des d’on et toqui viure-ho. Si ets l’Ajuntament, que ha permutat uns terrenys, que pel barri han sigut sempre una plaça amb arbres, o be es tracta de l’empresa privada que els ha adquirit, i que, vigilant pels seus interessos, com és clar, aixecarà tres blocs de pisos i els vendrà a preu de finca nova a Barcelona, doncs em sembla que sí que és millora. Però, si ets uns dels veïns de les finques colindants a la nova edificació i només una finestra a l’exterior t’obre els ulls al sol, els arbres, la llum, la gent, la vida i te la volen tapiar, sincerament, de millora no en sé veure enlloc.

Sóc mare de nens petits i pateixo per aquesta situació. La meva veïna de dalt és gran i també pateix. Tots som diferents, però a vegades un de sol. Entre d’altres repercussions, en trobem que el preu de mercat dels nostres pisos es veurà minvat considerablement (novament, donat que fa sis anys que la ubicació d’un menjador social ja ens ha suposat un greu perjudici pel barri), per tal que d’altres n’obtinguin molts beneficis. Com a slogan electoral sona molt bé allò de que som els ciutadans qui fem gran Barcelona, però, perquè esperen que sigui des del conformisme i la resignació o des de la reivindicació dels nostres drets?

Em sento maltractada i utilitzada per una administració, amb la que no he deixat de complir mai, però crec que tot ha de tenir un límit. Penso lluitar pels drets que em volen prendre a fi de mantenir les condicions en les quals vaig adquirir un pis o habitatge i no pas un “zulo”.


Eva Ferrera

Av. Meridiana-Biscaia